ínte okey :O

Tjabba tjena! dagen började med en tur till axtorna för att titta på ett slag mellan danskarna och svenskarna som återspelades idag ;) hade lillkusinen med oss som levde lycklig bland alla svärd och gevär. Jag levde lycklig på de hästar som var med :3 hehe x)


iaf så begav jag mig efter det iväg till stallet med karin! för en skrittrunda i skogen. när jag kommer dit har såklart **** redan ridit idag igen :O men tog in dom ändå, tänkte vi kunde rida en liten sväng iaf! när jag börjar bosta magen märker jag massa skorpr och böjer mig ner och kollar! Hon hade en sårskorpa stor som två händer som var varig och smutsig! :O och **** hade ridt med sadel vilket inte var så bra för där sadelgjprden suttit hade det börjat blöda och var ännu värre :O hur kan man sadla en häst utan att kolla magen först? iaf så red jag sist i söndags och sen har **** ridit typ hela veckan... så på en vecka har jag inte varit i stallet och vad blev resultatet? JO!! vanvård rent ut sagt! dessutom hade hon fullt med mugg vilket jag lyckats hålla borta genom att hålla riktigt rent och smörja med helosan! men asså, jag fattar inte hur man kan vara så egoistisk att man inte ens kollar hästens tillstånd innan man hoppar upp och rider! okey, hon hade ju inte såperont av de, men ändå :O det tog mig en timme att tvätta och göra rent allt och sen smörja in och spraya med bakteriedödande! jag blir så arg på sånthär!!! :@

bjuder på några bilder från dagen:


Prickig heeest :3


Kääära hästar ;)


Brun stridshäst :)


Kusin slår av en potatis^^ ser ni den till höger :P


Några i svenska truppen ;)


Danska hästtruppen :)


Pang i bygget ;)


Hästarna anfaller :)


Attack :)

// Nico :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0