Ridlektion

Åh så bra lektionen gick igår!
Vi fick rida barbacka, alla hade realtivt lugna hästar, åsså hade jag min lilla bockande ville, bara jag i hela gruppen som red barbacka ändå.. haha. Vi tränade lite skänkelvikning, riktigt längesen faktiskt och Ville gick riktigt fint! Dock när vi värmde upp och skulle galoppera så bockade han nästan på en gång när jag fattade galopp, kickade oxå och vart lite rodeo, men jag satt kvar hela tiden! Han blir så himla taggad när man rider barbacka och just därför är det så få som gör det, vilket gör att han blir mer taggad när han väl får göra det.. ;)

Saknar min Chica nu, mamma har åkt till Grövelsjön och tog Chica med sig, jag valde att vara hemma då jag hade så mycket i skolan denna vecka. Så bor hemma hos bror denna vecka med han och Rex :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0