Nack-krage, syrgas och sjukhus..

Det var det min kväll bestod av igår.
Gick åt helvette med hästen. Den var inte alls så som hon berättat och jag kände redan när jag satt upp att hästen var enormt osäker och stirrig. För mig är resten helt svart, men mamma har berättat att när vi kom in på en grusväg så stänkte ett grus upp på ägarens cykel och hästen fick panik, galopperade iväg men jag fick ner honom i trav igen, efter det vart det något med honom så han bara rusade iväg, jag hade absolut inget att säga till om. Senare hittar dom mig på backen, slagit i huvudet, ryggen och knät. Kommer inte ihåg då dom hittade mig heller. Det mesta från dagen ät bara svart. Kommer ihåg ett ljud av galopperande hovar bara, och att jag står vid en grusväg och tittar åt vilket håll jag ska gå för att hitta hästen. Hästen hade inte skadat sig utan sprungit till grannens gård och stod och åt på några buskar.

När vi sätter oss i bilen och ska åka hem så kommer paniken, jag börjar gråta och frysa, det blir som myronaskrig i färg och jag känner mig ungefär som en zombie. Vi lär stanna så jag får ut och ta luft men det hjälper inte. För att göra en lång historia kort så fick vi komma in på akuten, där jag tillbringade ca 4 timmar fastspännd på en bår med dubbla nack-kragar och syrgas fick vi åka hem, röntgenbilderna såg bra ut och det var inge större fel. 
Idag känner jag enormt mörbultad och blir hemma och vilar från skolan, känner enormt behov att åka till stallet och hälsa på min kära Ville. Får se om jag kan tigga åt mig någon skjuts för att cykla är inte ens att tänka på..

Random bild som inte alls passar texten..





Kommentarer
Postat av: Simon H

<3

2011-10-10 @ 09:31:02
URL: http://simonnti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0