Mkt jobb!

Jag jobbar och kommer jobba jättemkt hela sommaren!
jag jobbar som jag nämnde i tidigare inlägg med kor vilket innebär en massa ansvar och 12 timmarspass!
i denna vackan har jag jobbat måndag, tisdag och onsdag 12 timmar om dagen. så är ledig nu :D
På måndag börjar jobbeet igen :(
Idag vart första gången denna vackan som jag ens åkte till roxy (helt slut efter jobbet) och det var helt underbart att träffa henne :')
Jag gick ut i hagen det första jag gjorde och gosade en massa med roxy och hagkompisen Puma :)
Sen vandrade dom iväg en bit, så jag satte mig vid ingången och snart kom roxy lunkande, hon lät puma komma in i gräsätandet, sen smög hon iväg mot mig och gned mulen mot mitt knä och jag knäppte på grimmskaftet och sen gick vi in i skogen! Jag hade med mig kameran och hade såklart ingen hjälm, men efter halva rundan kunde jag verkligen inte låta bli utan jag slängde mig upp utan hjälm, med kameran och bara med grimman och grimskaftet! men GUSH vad underbart det var, jag hade likagärna kunat rida utan någonting, för hon bara lunkade på i sin lugna skritt och njöt av lugnet, precis som jag gjorde :') Det är helt troligt hur bra den hästen kan få mig att må, hon påminner mig varje gång när hon för en stund sprider ljus i min mörka själ! Hon är helt enkelt för bra för att vara sann... hon är min egen ägel och styrkekälla <3<3

Jag bjuder på några bilder från dagens ridtur ;)

Ändrade planer :P gick inte att ladda upp :( men kommer kanske imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0