Bättre sent än aldrig right?

Nu ska jag skriva om min dag i stallet som jag lovade :P jag åkte till roxy och tog hunden med mig, vi vandrade ut i hagen och hämtade en tjockisgo häst, in i stallet for vi och fram med rycktsakerna, borstade riktigt noga och plockade några fästingar! sen flätade jag manen och svansen:) efter det kunde jag inte riktigt bestämma mig för repgrimma eller bettlöst men roxy fick välja och hon tyckte repgrimma ;) så då gav vi oss iväg på en runda som tar 20 minuter med skritt trav och galopp :D jag filmade hela rundan nästan, men så fort jag försöker klippa ihop filmen så dööör datan, så ni får den filmen en annan gång ;) iallfall så vart de helt underbart, vi flög verkligen ihop och jag höll knappt i repet, i galoppen släppte jag tillochmed och sträckte ut armarna och verkligen flög :'D det är för jävla underbart asså!
efter det spolade jag av roxy med ljummet vatten så svetten rann av och sen släppte jag ut henne i hagen igen, hon rullade lite och jag la mig en bit ifrån i gräset och låtsades rulla jag med :P sen låg jag kvar och solade en stund, puma kommer fram och börjar nosa över hela mig och börjar sen beta brevis mig! jättemysigt fram tills hon tyckte att mitt smalben såg mumsigt ut och beslöt sig för att provsmaka på nicos ben^^ hårt bet hon och högt skrek jag:P sen fick jag linka in i stallet och hämta hunden och åka hem! haha x) nu syns bara ett avlångt blåmärke, men ömt är de allt än! 
direkt när jag kom hem så duschade jag och fixade mig och åkte sen in till stan med mamma och bror, gick igenom alla äffärer i hela stan innan jag hittad en klänning som jag ska ha på karins student imorgon! det blev en jeansklänning :3 (kommer bild) och sen köpte jag volympuder och en present till Min kompis olivia som tar studenten ;)

Nu kommer bilder på mina fynd^^


Volympuder :3 (hoppas de funkar)

Present till Olivia!

Och så min kära klänning :3 (ursäkta mitt urfula utseende)


Kommentarer
Postat av: anna

vad fin blogg ni har :D

2011-06-10 @ 21:39:52
URL: http://guldponnisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0