Så glad :')

Tjena mannen ;)
Idag vart de jäkligt varmt men inte soligt så jag storstädade mitt rum och sorterade alla lådor och hörn, slängde en massa saker som jag inte använder! så nu är här rent och luftigt :D

Sen åkte jag en sväng till stallet och red en 20 minuters runda på Roxy, skulle mest ha skrittat men flugorna och blinningarna var inte nådiga så vi fick mest springa istället :P Jag drog av mig skorna och sockarna och red barfota med uppvikta ridbyxor medans roxy endast hade träns (utan nosgrimma mm) och ett flugpannband som hjälp att vifta bort flugor med ;) vi såg väldigt flummiga ut, men fy så härligt och skönt för roxy :)
när vi svettiga och varma kom tillbaka backade jag in roxy i spolspiltan och spolade av henne med ljummet vatten och blev själv ganska blöt som vanligt ^^ haha xD

sen tog jag en deciliter musli och gick ut med roxy till hagen, jag gick med hästarna en bit och såg att roxy ville rulla, så jag började skrapa med foten i marken och höll puma borta... så vek hon knäna och la sig ner en meter från mig :') när hon rullat några gånger satte jag mig på huk snett framför henne och gav henne i lugn och ro muslin jag hade med mig och klappade henne emellan :') sen backade jag igen och hon rullade lite till innan hon nöjt reste sig och skakade av dammet!! då gick jag ut ur hagen igen och fy vad glad jag är! hon lät mig klappa och sitta så nära när hon rullar... hon tillochmed rullade längre när jag höll koll åt henne :') när det händer en liiiten sak för er, så är det så HÄÄÄÄR stort för oss! vi kan klara allt du och jag <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0